Bing Dian reopened under tight control as new sanctions slapped on investigative journalists

first_imgNews News March 12, 2021 Find out more ChinaAsia – Pacific to go further China: Political commentator sentenced to eight months in prison Reporters Without Borders is sickened by cynicism of the Publicity Department (formerly Propaganda Department) which has authorised the reappearance of the Bing Dian (Freezing point), supplement of the daily Zhongguo Qingnian Bao (China Youth Daily) after removing its editor and best investigative journalist.Elsewhere, two journalists, one in Xinjiang in the north-west and the other in Beijing have recently been punished for investigating sensitive topics.”The reappearance of Bing Dian is an act of bogus leniency. The investigative weekly has had its two prime movers cut away and replaced by a loyal communist party journalist,” said Reporters Without Borders.”While the crackdown and censorship of the media is being contested by veterans of the Chinese communist party, sanctions continue to bite. They confirm the determination of Hu Jintao to gag the press to prevent it from revealing the failings of the regime,” it said.The China Youth Daily announced on 16 February 2006 that its weekly supplement, Bing Dian would be back on the streets on 1st March. On the other hand, its editor, Li Datong, and its chief investigative journalist, Lu Yaogang, have been moved to the daily’s research centre, which according to several sources is a “way of sidelining retired people who deal with statistics and working conditions at the paper”.The authorities have named Chen Xiaochun to replace the editor, a faithful member of China’s Youth League. He will be responsible for the weekly’s editorial line and is to publish in the next issue an attack against the article, “Modernisation and history books” – related to the foreign occupation of China at the end of the 19th Century – which was used to justify the suspension of Bing Dian on 25 January.Reporters Without Borders was also able to confirm that the authorities have stepped up control of the discussion forum Jizhe De Jia (, often used by China’s journalistic community. It has also been able to confirm that the words “your message has been deleted and your details registered” is sent to Internet-users when filters detect a word banned by the authorities. Users are blacklisted when they send several messages containing words such as “democracy” or “Bing Dian”.Elsewhere, on 8 February 2006, Chen Jieren, 34, editor of the Tuesday edition of the Beijing daily Gongli Shibao, has been demoted to simply sub-editor by the management. This decision follows a complaint from the Chinese government to the Ministry of Public Affairs in the charge of the daily, about an article that referred to translation errors in the English version of the official site of the Chinese Communist Party. “This article negatively impacts on the image of the Chinese government,” the government said.Chen Jieren had also in January published an investigation into corrupt officials who embezzled money earmarked as compensation for flood damage in central Shaanxi province. The daily had also published a portrait of President Hu Jintao, although only the official news agency Xinhua is authorised to do so.Journalist Wan Weimin, in charge of judicial affairs on Xinjiang Jingji Baoshe (Xinjiang Financial Journal), was dismissed by his management in January for having submitted an article about some 30 families living in the region’s forests because they had not been paid since 2002. The journalist took up their case after the local party head rejected their complaint.This official repression was strongly challenged in an open letter published on 14 February 2006 by veterans of the Chinese Communist Party. “This harsh censorship sows the seeds of a real disaster. How can one forget the bloody lessons that Chinese history has given us each time power is wielded through violence?, said the 13 signatories, including the former head of the Propaganda Department, Zhu Houze, a former editor on the People’s Daily, Hu Jiwei, as well as former personal secretary to Mao Zedong, Li Rui. They called for the reappearance of Bing Dian, which sells about 400,000 copies. News Organisation Receive email alerts April 27, 2021 Find out more Follow the news on China Help by sharing this information The investigative weekly Bing Dian has been authorised to reappear but its two prime movers have been replaced by a journalist loyal to the Chinese Communist Party (PCC). Two reporters, one in Beijing, the other in Xinjiang, have recently been punished for investigations relating to the PCC. News China’s Cyber ​​Censorship Figures Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes RSF_en February 17, 2006 – Updated on January 20, 2016 Bing Dian reopened under tight control as new sanctions slapped on investigative journalists June 2, 2021 Find out more ChinaAsia – Pacific last_img read more

High Notes: Epilepsy and leukemia help, calming room

first_imgCategories: Editorial, OpinionIn Schenectady, Rehabilitation Support Services and Ellis Medicine have combined to provide a place for patients with mental health issues suffering from stress and anxiety to become calm and avoid emergency room visits. The Living Room, located on State Street, provides a stress-free, homelike place for individuals suffering from a mental health crisis — such as an event related to a loss of a family member, work or family stress or some other issue. The facility is located across the hall from Ellis Medicine Mental Health Clinic. A one-year grant from the Alliance for Better Health allows Schenectady County residents to use the room for free. Our full story on the Living Room can be found online at In Latham, four Latham Ridge Elementary School students with epilepsy are working together to plan World Purple Day to draw attention to and raise money for the fight against epilepsy. The students are Sammy Myers, Natalie Schlist, Whitney Belvedere and Charlotte Mitchell. Their families met through the work done by the Epilepsy Foundation of Northeastern New York. Among the activities they have planned for the March 26 event are the sale of #EndEpilepsy bracelets and asking faculty and students to wear purple on that day. Epilepsy, a neurological disorder marked by sudden recurrent episodes of sensory disturbance, affects one in 50 children and one in 100 adults. To learn more, visit: To make a donation, visit: Saratoga Springs, Stillwater High School sophomore Devon Wagner is helping raise money for the Leukemia and Lymphoma Society.  The 15-year-old recently hosted a Corn Hole for a Cure event at Racing City Brewery as part of a “Student of the Year” competition among high school students. The competition is modeled after the society’s philanthropic competitions for adults. Wagner had hoped to top the $50,000 raised by her father, Brad, during an event in 2010. Wagner and her team, Team Believe, also recently hosted a pub crawl, two cocktail parties, and a paint-and-sip event. The next Team Believe fund-raiser is a family fun karaoke event called “We Believe You Can Sing!” to be held from 3 to 6 p.m. Feb. 23 at Nostalgia Ale House and Wine Bar in Malta. To donate to the Team Believe effort, visit: YOUR HIGH NOTESHigh Notes is a Monday feature of The Gazette Opinion section spotlighting the good being done in our communities by individuals, organizations and businesses. If you know of anyone who should be celebrated, send your suggestions for High Notes to Editorial Page Editor Mark Mahoney at [email protected] from The Daily Gazette:EDITORIAL: Urgent: Today is the last day to complete the censusEDITORIAL: Beware of voter intimidationEDITORIAL: Find a way to get family members into nursing homesFoss: Should main downtown branch of the Schenectady County Public Library reopen?EDITORIAL: Thruway tax unfair to working motoristslast_img read more

Messi’s disappointments with Argentina

first_imgWidely considered one of the greatest players ever, the Barcelona star is still looked upon unfavourably by many in his homeland compared with Diego Maradona, who led Argentina to World Cup glory in 1986.Messi turned 31 last week and his best chance of ending Argentina’s 25-year wait to win a major tournament may now be gone.Here, AFP Sport looks at Messi’s biggest disappointments with Argentina.World Cup 2018Messi’s World Cup got off to the worst possible start when he missed a penalty in Argentina’s opening game, which ended in a disappointing 1-1 draw with tournament debutants Iceland.He was then largely bypassed in a 3-0 thrashing by Croatia that put Argentina on the brink of an embarrassing group-stage exit.Messi did ride to their rescue with a superb opening goal to help squeeze past Nigeria 2-1 to set up the meeting with France.But despite setting up two of his side’s three goals, Messi could only watch from afar as 19-year-old Kylian Mbappe exposed Argentina’s fragile defence by scoring twice and winning a penalty in a seven-goal thriller in Kazan to announce himself as a potential successor to Messi as a global superstar.Copa America Centenario 2016Not prone to showing his emotions, Messi sobbed uncontrollably after blasting his penalty over the bar as Argentina lost a second Copa America final in as many years in a shootout to Chile.In the aftermath, with emotions running high, Messi announced his retirement from international football on the back of three final defeats in three consecutive years.“I’ve done all I can. It hurts not to be a champion,” Messi said at the time.What might have been: Lionel Messi reacts to losing the 2014 World Cup final to Germany © AFP/File / ODD ANDERSENLess than two months later he reversed that decision. “We need to fix many things in Argentinian football, but I prefer to do this from inside and not criticise from outside,” he said.Messi almost single-handedly carried Argentina through a troubled qualifying campaign, but that ultimately only delayed another bitter disappointment.World Cup 2014The first of those three final defeats came on the biggest stage of all and by the finest of margins in Brazil four years ago.Messi scored four goals and converted his spot-kick in a semi-final shootout against the Netherlands to lead Argentina to a first World Cup final in 24 years.However, at the end of a rare injury-plagued season at Barcelona, he was limited to short bursts of energy to try and change games and ultimately ran out of steam in a 1-0 extra-time defeat by Germany.Messi had one great chance that he would normally bury on his left foot that slipped just wide, but even winning the Golden Ball for the best player of the tournament did little to dim the pain of getting so close to the holy grail of following in Maradona’s footsteps.World Cup 2010Fresh from being crowned as the world’s best player for the first time, Messi arrived in South Africa as the star attraction of a top-heavy Argentina under Maradona’s management.Diego Maradona consoles Lionel Messi after Argentina lost 4-0 to Germany in the 2010 World Cup quarter-finals © AFP/File / JAVIER SORIANOEarly on, the Albiceleste’s sheer firepower proved too much as they eased past Nigeria, South Korea and Greece in the group stage before beating Mexico 3-1 in the last 16.Messi failed to get on the scoresheet, but was still pulling the strings for Gonzalo Higuain, Carlos Tevez and Sergio Aguero.Yet, Maradona’s lack of tactical nous was finally exposed as a young Germany side that would reach its peak four years later ran riot 4-0 in the quarter-finals in Cape Town.0Shares0000(Visited 1 times, 1 visits today) 0Shares0000Another day to forget: Lionel Messi’s last chance to win a World Cup may have gone © AFP / Roman KruchininSAINT PETERSBURG, Russian Federation, Jun 30 – Five-time world player of the year Lionel Messi suffered more World Cup heartbreak with Argentina on Saturday, unable to match France’s firepower in a thrilling 4-3 World Cup last-16 tie.Messi only scored once in Russia and is still yet to net in the knockout stages of a World Cup.last_img read more